Lyxlunch och barnmorskan

Idag har Andreas varit ledig från jobbet eftersom vi har haft en del att stå i. Bland annat har vi varit hos barnmorskan ännu en gång. Vi har även hunnit med en sväng på IKEA och handlat det sista inför bebisens ankomst. Skönt att allt är klart! 🙂

Väl hemma från IKEA hann vi äta en snabb lunch, en riktig lyxlunch, bestående av en baguette fylld med hemmagjord skagenröra och sallad. Inte alls tokigt faktiskt! 🙂

Hemmagjord skagenröra är tusen gånger godare (och nyttigare) än den man köper på burk i affären. Jag gör min väldigt enkel eftersom jag gillar när det smakar mycket räkor och dill. Här är mitt superenkla recept:

Skagenröra

300 g skalade räkor
2 msk creme fraiche
2 msk majonäs
1 tsk citronsaft
2 msk hackad dill
Salt & svartpeppar

Gör såhär:
Blanda alltsammans och låt stå i kylskåp fram till servering.
Om man vill kan man även tillsätta finhackad rödlök och lite löjrom, men det är en smaksak.

Efter lunchen bar det iväg till barnmorskan och vi har nu precis kommit hem därifrån.  Även denna gång togs det en del prover, så som blodtryck, urinprov, blodvärde och blodsocker och alla värden såg jättebra ut. Jag fick också veta att barnet nu har sjunkit ner och fixerat sig, vilket innebär att det inte bör vara alltför långt kvar! Spännande! 🙂

Nästa måndag har vi ännu en tid hos barnmorskan och då ska vi få redan på när det blir en eventuell igångsättning om det skulle vara så att bebis inte vill komma ut av sig själv – med det hoppas vi ju att h*n vill! 🙂

Tyvärr måste jag göra er som väntat på bilder från helgens middag besvikna. Batteriet till kameran svek mig precis som gästerna anlände, så jag fick inte en endaste bild på maten jag bjöd på. Typiskt! Men menyn och dess recept lovar jag att ni ska få iallafall 🙂

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar to “Lyxlunch och barnmorskan”

  1. Linda - Cupcakefluffan Says:

    Så kul att allt går bra hos Barnmorskan, nu är det inte långt kvar :-), ja vi får verkligen hoppas att förlossningen startar av sig själv

  2. Lotta, mamma till Lucas Says:

    Gick allt bra hos barnmorskan? =) Borde inte vara långt kvar nu va?

  3. monika Says:

    Men istället för bilder från helgens middag kan vi ta ett magkort istället….*ler*

    vh
    Mamma Monika

  4. Mårtenssons kök Says:

    Kan förstå att det är mycket som har behövts att fixa med när allt kom som en härlig överraskning! Skönt ni har hunnit i kapp lite nu:)

    Ser för övrigt ut som en väldigt smarrig macka.

    Ha en fin vecka,
    kram, Anki Håkan

  5. Emmy Says:

    Håller med mamma Monika, en magbild vore roligt 🙂
    Så spännande!

  6. Linda Says:

    Så roligt att följa dina förberedelser! Och tack för receptet, ska nog prövas redan till helgen 🙂

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)