Våga trotsa snön! Grilla!

Vi har precis avnjutit en riktigt smaskig middag. Vi vågade trotsa snön idag och drog fram grillen som planerat trots allt. Det är ju så gott, vem kan motstå lite grillad fläskfilé? 🙂

Till köttet blev det klyftpotatis och en hemslagen bearnaise. Det är andra gången som jag gör en egen bearnaise och jag kan rekommendera för alla er som ännu inte provat att göra er egen sås att testa detta recept. Efter att ha misslyckats åtskilliga gånger med andra recept använder jag nu bara detta recept och det blir verkligen kanon!

Ikväll testade vi även att jämföra den hemmagjorda såsen med Lohmanders bearnaise och jisses vilken skillnad! Jag tycker att Lohmanders sås känns så otroligt fet i jämförelse med den hemmagjorda. Varför vet jag inte, för det är ju rätt mycket smör i den hemmagjorda med. Smakerna är dessutom tydligare i den hemmagjorda.

Ett stort glas hallonsoda till mig och ett glas rött till älsklingen så var kvällen fulländad! Hoppas att ni andra har en riktigt mysigt lördagskväll också! 🙂

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , ,

9 svar to “Våga trotsa snön! Grilla!”

  1. Linda Says:

    Vi grillade också fläskfilé i helgen, så gott!

  2. Christer Says:

    Vilken klassiker 🙂 Ska nog plocka fram grillen.

  3. Therese Says:

    Ahh! Ni är galna, grilla nu?? 😉
    Jag är mycket avundsjuk och risken är att vår lilla balkongvänliga elgrill åker fram i eftermiddag, det enda den klarar av saker som ska serveras ljumna. (typ kassler eller korvbröd)

    Den hemgjorda bearnaisen såg döläcker ut dessutom.

  4. Mårtenssons kök Says:

    Grillat är godast, vinter som sommar!

  5. Emmy Says:

    Vi åt grillbuffe i helgen, men bara på låtsas. Det kallades grillbuffe, men kom från ett kök. Dock var det mycket gott och gav en längtan till sommaren 🙂

  6. Fridas kök Says:

    Så gott! Vi har inte grillat ännu men nu får det snart bli dags. Vi har ju inte ens någon snö kvar här nere, så inget hindrar oss egentligen. Ska testa ditt recept på bea också. 🙂

  7. Anna-Maria Says:

    Tack för receptet på bea!! Testade i går och lyckades för första gången få ihop en sådan sås utan att den skar sig 🙂

  8. Emma Says:

    Åh! Grillning. Längtar ännu mer till sommaren nu!
    Det är bara ännu ett bevis på att hemlagat är godast 🙂

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)