Korvpytt och uppgivenhet!

Då har jag varit på ännu ett besök hos barnmorskan. Det känns som om jag inte gör annat än springer där, men det är väl bra med täta kontroller antar jag. Alla prover såg bra ut idag också och hjärtljuden låter jättefint.

Idag fick vi veta att barnmorskan pratat med läkaren för att diskutera en eventuell igångsättning om min förlossning inte kommer igång på naturlig väg snart. Läkaren hade dock inga planer på någon igångsättning utan tycker att jag kan gå mina två veckor över tiden innan det blir tal om något sådant. Jag som lite i smyg hade hoppats på att få bli igångsatt snart (även om jag vet att en naturlig igångsättning är det bästa egentligen).
Hur sjutton ska jag orka gå i två veckor till? Stor som ett hus och med en ork som en 95-åring. Jag blev duktigt frustrerad och två veckor känns som en hel evighet. Nu får ni peppa mig så jag inte går och deppar ihop för detta 😉

Till middag ikväll blev det en riktig kylskåpsrensning, vilket inte alls är så tokigt ibland. En bit falukorv, lite potatis, färska champinjoner, lök och ägg blev en supersmaskig Korvpytt. Det här är faktiskt första gången (tro´t eller ej) som jag gör pytt! Det är ju annars väldans enkelt så jag vet inte varför jag inte kommit på det tidigare.

Jag hackade korv, rå potatis, lök och champinjoner i lika stora bitar och började med att råsteka potatisen en stund innan jag tillsatte lök, champinjoner och korv. På med lite ströbröd, grillkrydda och paprikapulver så var det klart. Tillsammans med ett vändstekt ägg som fortfarande var lite kletigt i mitten blev det en kalasgod middag i all enkelhet! 🙂
Det var inte sista gången jag gjorde detta vill jag lova 🙂

Nu ska jag ta det lugnt ikväll och sitta klistrad framför TV:n kl 21:00 ikväll då de visar ”En unge i minuten”. Det är med skräckblandad förtjusning jag kikar på det varje vecka. Ikväll lär jag väl bli lite frustrerad för att det inte verkar vara min tur tillräckligt snart 😛

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

6 svar to “Korvpytt och uppgivenhet!”

  1. Maria Says:

    Jag vet verkligen hur det känns, som din 95-åriga gravidpartner in crime 😉 Men visst är det nog så att det bästa för barnet är att det själv säger till när det vill ut (givet att inte något är fel, slut på fostervatten eller så förstås).
    Vår ”plockas ut” fyra dagar innan bf, praxis i Örebro vid planerat snitt (brukar vara 1-2 veckor inom andra landsting, men i Örebro tar man mer hänsyn till andningsförmågan, vilket så klart är jättebra). Tre veckor kvar i morgon! Men huva vad tungt det är nu 😉

  2. Anette Says:

    Du har ju inte varit ”gravid” så många veckor så låt det ta den tid det tar.Det mår nog både din kropp och själ bra av. Lycka till.

  3. Sofie / Mumsfillibaba Says:

    Hmm…det där programmet har jag zappat förbi, Vågar inte riktigt kolla, men ändå så fint! Städa och putsa fönster har jag hört att man ska göra för att sätta igång….

    Hemmapytt är ju så gott!! Perfekt krämigt stekta ägg till….

  4. fabrikören Says:

    ööhh.. var inte detta en matblogg??? 😉 (adress: alla gravida)

    Seriöst: jag har följt ”Kram Karin” i typ 8 månader och gillar Karins sätt att a) laga b) presentera mat. Helt kanon. En underbar sida där man kan hitta smakerna och t o m lyxen, i sitt eget kylskåp! Tack Karin.

    mvh / Fabrikören

  5. Emma Says:

    Leverera både goda recept och allt om bebisen! 🙂 Din blogg, skriv vad du vill 🙂

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)