Kylskåpsrensning blev lyxmat!

Idag känns det lite bättre med graviditeten. Har börjat få lite förvärkar och det känns ju alltid kul när något händer mellan varven. Hade lite småvärkar i natt men inget som inte gick att hantera. Nu på morgonen har det lugnat sig och allt känns som vanligt.

Vädret ute är helt underbart så idag lär det bli en härlig promenad i vårsolen, om ljumsken tillåter. Det onda i ljumsken är iallafall konstaterat som att det verkligen är ett muskelfäste som är trasigt och inte foglossning som jag först trodde. Det har dock blivit bättre de sista veckorna och det vore skönt om det blev ännu bättre innan förlossningen. Då lär man ju ha ont så det räcker 🙂

Igår blev det ihopkok av det vi hade hemma i kylen igen. Det var inte alls illa eftersom vi hade lite fläskfilé, ädelost och en massa potatis. De resulterade hur som helst i en krämig potatisgratäng med ädelost och fläskfilé. Inte så dumt på en tisdagskväll va? 😀

Tack och lov att man får äta ädelost när den är upphettad åtminstone, annars skulle jag antagligen dö av abstinens. Det är ju så gott! 🙂
Gratängen gjorde jag som en vanlig potatisgratäng, men smulade i 150 g ädelost när jag la i potatisen i formen. Lätt som en plätt!

Tyvärr har det hänt lite trista saker här på bloggen på sistone. Jag håller på att reda i det just nu så jag återkommer med lite mer information med tiden. Ibland blir man trött på människor som inte kan se skillnad på mitt och ditt, så enkelt är det. Jag hoppas det löser sig iallafall 🙂

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , , ,

13 svar to “Kylskåpsrensning blev lyxmat!”

  1. Emmy Says:

    Näe, det får jag lov att hålla med om, att det var ingen dålig mat en tisdags kväll. Synd du inte kunde sippa på ett glas vin till 🙂
    Vad roligt att det har börjat komma förvärkar. Inte så roligt att det gör ont kanske, men nu börjar det ju närma sig! Åh, så spännande!

  2. Guldigrytan Says:

    Såg väldigt gott ut! Trist att vissa utnyttjar det faktum att man delar med sig på sin blogg. Hoppas det löser sig.

  3. Fridas kök Says:

    Mums, vilken lyxmat! Det kan man behöva ibland, en helt vanligt tisdag. Eller på en kylskåpsrensar-dag. 🙂 Tänk ändå att det kanske bara är två veckor kvar, du har ju ändå varit gravid i flera månader. 🙂 Men förstår att det är segt samtidigt… Men du klarar det!

  4. tina Says:

    Potatisgratäng var länge sedan, gott!

  5. Linda - Cupcakefluffan Says:

    Vilken härlig lyxmat mitt i veckan 🙂

  6. Mårtenssons kök Says:

    Så klart man måste lyxa till det mitt i veckan oxå, hur skulle det annars ha sett ut? 🙂
    Hoppas allt reder upp sej och att du får styr på allt igen,
    kramar!

  7. Sofie / Mumsfillibaba Says:

    Nä, verkligen inte illa!! Inte klokt vad man kan trolla ihop ibland…:)

  8. Rolf Persson Says:

    Alla snälla komentarer va gulliga ni är.

    Vill dock lägga mej i. Vad är det som är trolleri och lyx i denna mat? Detta är lika enkelt som fläsk och pära. Nä skärpning kom igen nu och visa vad som är trolleri med mat.

    Ursäkta jag är skadad från alla mina år bakom spisen.

    Rolf

    ps obs ingen ”surgubbe” och så lycka till med babysen

    • En Smak Av Karin Says:

      Jo visst är det så! Det är individuellt vad man tycker är lyx. Vi äter inte fläskfilé till vardags, och väldigt sällan ädelost heller, så för OSS är det verkligen lyx med sådan mat! Jag kan tänka mig att det är samma sak om man sällan äter fläsk och potatis också 🙂

  9. Anna/Frostrosor Says:

    Gott! Önskar att min man gillade ädelost så kunde jag använda det i matlagning!
    Nu låter det ju som att bebis kanske är på väg att hitta utgången! Välkommen ut!
    Trist med trista saker, jag hänger inte riktigt med men hoppas att det ordnar sig!

  10. charlotta Says:

    haha, det har jag funderat på, vad man får äta och inte äta när man är gravid. jag som älskar getost, till exempel, jag kommer ju inte överleva i 9 månader utan! hoppas att du och magen mår bra i alla fall, och att ni får en fin helg!

    kram!

  11. Emma Says:

    Copycat är aldrig kul 😦

    Förutom dina krämpor låter det härligt att vara gravid på våren 🙂 Nystart för dig och naturen! Och att få gå med barnvagn sen i det fina vädret 🙂

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)