Godaste & enklaste förrätten!

Då har det varit bloggtorka några dagar igen. Det beror på att vi har varit i Örebro i några dagar och hälsat på Selmas mostrar, kusiner och mormor på semestern. Mycket trevligt, men väldans skönt att ha kommit hem igen!
Skakad är man dessutom av det fruktansvärda som hänt i Norge under de senaste dagarna. Mina tankar går till alla berörda! Fruktansvärt! 😦

Trots tragedin i Norge har vi haft en trevlig tur till Örebro.  Vi har ätit god mat och druckit gott vin och pratat en massa. Bland annat åt vi den här supergoda förrätten som jag blivit alldeles kär i på sistono; Breasola med ruccola, parmesan och balsamicokräm! Så himla enkelt och godare än mycket annat!

Breasola-carpaccio
(2 personer)

8 skivor breasola
ruccolasallad
4 skivor parmesanost
2 tsk balsamicokräm
Ev några körsb’rstomater

Gör såhär:
Lägg ut tunna breasolaskivor på två tallrikar.
Strö över ruccolasallad.
Smula parmesanosten över salladen och ringla till sist över balsamicokräm över alltsammans.
Strö eventuellt över några körsbärstomater.

Suuuuupergott och väldigt fräsch aptitretare innan en varmrätt! 🙂

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

5 svar to “Godaste & enklaste förrätten!”

  1. Linda - Cupcakefluffan Says:

    Så gott det ser ut

  2. Emma Says:

    Borta bra men hemma bäst, stämmer väldigt bra 🙂

  3. charlotta Says:

    Jag äter nästan inget kött alls, men bresaola tänker jag aldrig ge upp! Det är ju så otroligt gott!

  4. Emmy Says:

    Ja, detta är ju bara sååå gott!

  5. Må Gott, Åsa Says:

    Enkelt och så väldigt goda smaker!!

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)