Rostbiffswrap

Idag gjorde jag en hemsk upptäckt i vårt skafferi. Vi har fått mjölbaggar! GAAAAH! Urläskigt och verkligen superäckligt med dessa små varelser som kryper runt lite här och var i skafferiet. Har varit och handlat glasburkar idag som jag ska hälla upp allting i nu. Jag lär ju få tömma nästan hela skafferiet och kasta rubbet. Sen blir det väl att tillkalla Anticimex så dom får komma och åtgärda problemet. Hoppas det går fort att bli av med!

Nåt positivt idag var iallafall att vi ätit en riktigt god sommarlunch! Jag gjorde nämligen rostbiffswraps och de blev verkligen kalasgoda! Det var inte sista gången vi gjorde dem vill jag lova. Perfekta att ta med till stranden eller på utflykten som picknickmat!

Rostbiffswrap
(2 personer)

2 stora tortillabröd
6 skivor rostbiff
4 msk remouladsås
4 msk rostad lök
Sallad
Gurka
Tomat

Gör såhär:
Lägg tortillabröden till hälften på ett folieark.
Bred på remouladsås på båda bröden.
Lägg på rostbiff, grönsaker och strö över rostad lök.
Rulla ihop och vira in i folien.

Godast är det givetvis med hemmagjord remouladsås och recept på det hittar du här!

Supergott! Jag älskar verkligen wraps av olika slag. Jag har även gjort dessa Kräftwraps och Kycklingwraps. Testa om ni inte gjort det!

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar to “Rostbiffswrap”

  1. Linda Linde Says:

    mjölbaggar fick jag med och hur jag än skurade och dammsög och slängde allt så överlevde de i ett tomt skåp,de bosatte sig bakom skåpet, fick ta hit anticimex, som tur är gick det på hemförsäkringen, fast jag och lillkillen som då var under året fick bo på annat håll över natten och ja katten med

  2. sofie mumsfillibaba Says:

    Örk, så äckligt med dessa små kryp. Hoppas du lyckas få bort dem!
    Wrapen ser desto godare ut. Kan jag verkligen tänka mig att göra i helgen om det ska fortsätta vara såhär varmt!

  3. Therese Says:

    Jag har också drabbats av mjölbaggar, tog en ordentlig rensning i skåp och vrår men de dyker ändå upp lite här och var .. :/

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)