Årets godase julgodis – Krispigt Marsgodis!

I dagarna två har jag nu betat av det mesta som jag skulle göra innan vi åker till Örebro på söndag morgon för att stanna över julhelgen. Det var julgodis som skulle bakas och massor med julköttbullar som skulle rullas. (Recept på supergoda viltfärsbullar kommer inom kort på bloggen!).
Det har tagit sin tid vill jag lova! Jag hade dessutom lovat att göra en sats av mina chokladkolor till min syster och ta med, så dem har jag ordnat med idag.
Det känns så skönt att ha allting gjort! Det enda som är kvar är att handla lite imorgon till de middagar som är kvar innan vi åker och packa såklart, men det brukar jag göra i sista minuten 😛

Ni som följer mig på Facebook sitter säkert och väntar nu. Jag har nämligen lovat att leverera receptet på världens enklaste – och antagligen årets godaste – julgodis! Så här kommer det!

Krispigt julgodis
Krispigt Marsgodis
(20-25 stycken)

4 Mars bars
90 g smör
50 g rice krispies

Gör såhär:
Smält ihop smör och mars godisar på svag värme till en jämn smet.
Tag av kastrullen ifrån plattan och rör ner rice krispies. Fördela ca 20-25 klickar på ett bakplåtspapper och låt dem stelna i kyl.
Ät och njuuuut!

Så himla enkelt och trots det fantastiskt gott! Räkna med en rykande åtgång i jul, så gör gärna dubbel sats! 🙂

Kram Karin

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

5 svar to “Årets godase julgodis – Krispigt Marsgodis!”

  1. KarinW Says:

    Inget mera gott nu Karin, har precis bestämt att jag ska nöja mig med dina chokladkolor:-) Testade dom i helgen, jättegoda!

  2. Mårtenssons kök Says:

    Okej då, säger du att det är det godaste så litar vi på dej:) Lätt låter det ju i alla fall.

  3. MÅ Gott Says:

    Hm, min familj håller förhoppningsvis på med julgodistillverkningen som bäst nu, men du kanske påminner igen nästa jul om jag ite hinner göra dem nu. Det var ju ett riktigt lätt recept i alla fall! 🙂

    God Jul!

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)