Heta chiliräkor med kokos

Jag gjorde en så hysteriskt god förrätt igår så jag bara måste blogga om den, trots att bilden på maten inte gör den det minsta rättvisa tyvärr. Heta chiliräkor med kokos var en riktig braksuccé och toppar numera min förrättslista!

Heta chiliräkor med kokos
(2 personer)

30 räkor
2 dl god tomatsås
3 st pressade vitlöksklyftor
½ hackad röd chili
1 tsk rivet citronskal
2 tsk soya
2 msk honung
1 msk olja
1 dl kokosflingor

Gör såhär:
Blanda tomatsås, vitlök, chili, citronskal, soya och honung i en skål.
Skala räkorna och lägg dem i såsen.
Låt dem marineras i kylskåp i minst 2 timmar.
Häll av marinaden och spara den.
Hetta upp oljan i en stor stekpanna.
Lägg ned räkorna och stek mycket hastigt.
Rör i marinaden och kokosen.
Servera med smörstekt bröd.

Så himmelskt gott! Testa!

Kram Karin

2 svar to “Heta chiliräkor med kokos”

  1. Jag Says:

    Mmm! Blir jämt hungrig när jag läser din blog ju! Bästa matbloggen! 🙂

  2. Den sista kvällen på 2011 | Johanna Trulsson Says:

    […] sambon till verket och fixade samma rätt som han bjöd mig på när jag fylld år, alltså ”Heta chiliräkor i kokos med smörstekt bröd”. Lika god denna gången, om inte snäpet bättre till och med. Den är så fantastisk att […]

Lämna ett avtryck och gör mig glad :-)